woensdag 8 juli 2015

Sportoutfits + wat doe ik aan sport?

Als je mijn blog goed volgt, dan weet je dat ik redelijk vaak sport. Gemiddeld sport ik 4 keer per week. Meestal zijn dat de maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Maar dat kan natuurlijk wel eens een dagje verschillen. Ik sport het meest in de sportschool. Als dat niet zo is, dan ben ik buiten aan het hardlopen. En áls ik hardloop, dan is dat ongeveer een keer in de twee weken. In de sportschool doe ik verschillende dingen.
Mijn favoriete groepsles is GRIT Strength. GRIT Strength is een intensieve 30-minuten durende team-training waarbij je de grote spiergroepen behoorlijk aanpakt met gebruik van een bar en gewichten. De voordelen (volgens Les Mills) zijn: 1 Je wordt super snel, super fit / 2 Je metabolisme werkt harder, waardoor je uren na de workout nog vet verbrandt / 3 Je stimuleert de aanmaak van groeihormoon, waardoor je vetafbraak en spieropbouw stimuleert.
Deze groepsles is écht zwaar. Ik doe dit twee keer in de week. Voor mij geen betere groepsles dan deze!
Naast GRIT Strength doe ik ook Body Pump. Dit doe ik een keer in de week. Body Pump is ontwikkeld om je kracht en uithoudingsvermogen in de grote spiergroepen te verbeteren en daarbij zoveel mogelijk calorieën te verbranden om een maximaal effect te behalen. Deze les duurt 60 minuten. Bij de warming-up komen alvast alle spiergroepen aan bod met lichte gewichten. Daarna train je o.a. de borst-, rug-, schouder-, en buikspieren. Tot slot volgt er een cooling-down waarbij je je spieren strekt.
Naast deze twee lessen doe ik nog fitness in de zaal. Voordat ik met een groepsles begint, sta ik op de crosstrainer. Zo'n 30 tot 55 minuten. En vaak sta ik er na een groepsles nog 10 minuten op. Verder train ik ook nog los mijn armen en buikspieren.
Dit is dus wat ik doe. Ik merk dat ik door de groepslessen sterker ben geworden. En ik vind het fijn om in conditie te zijn. Ik weet niet of het door het sporten komt, maar ik ben vrijwel nooit ziek en ben niet vaak moe. Sporten is belangrijk om je goed te voelen, maar ook om in vorm te blijven. Ik hou nogal van eten, dus thuis gaan stilzitten is geen optie voor mij.

13 opmerkingen:

  1. Ah, yes! Ik ben blij met dit artikel! Ik vroeg me altijd al af wat je allemaal aan sport doet. Je hebt namelijk echt een mooi lichaam! Ik wil al heel lang een lesje GRIT doen. Misschien moet ik dat gauw eens gaan uitproberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh wat goed zeg, zoveel sporten! Ik doe het je niet na, ik houd totaal niet van sport... Wel zit ik twee uur per dag op de fiets wat dan nog scheelt, maar voor de rest.. Misschien komt het nog! Je sportoutfits zijn superleuk!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat doe je veel aan sporten, zeg! En je trekt hele leuke outfits aan als je naar de sportschool gaat. Zelf train ik met een personal trainer, wat erg zwaar is. Hij geeft je motivatie om door te gaan en vertelt wat je moet doen. Daardoor ben ik ruim 15 kg afgevallen. Op dit moment zit ik helaas in een dipje waardoor ik niet meer afval. Ik hoop dat dit snel over gaat want ik wil heel graag over 3 maanden de 60 kg behalen (ik weeg nu 64,8 kg). Voorheen woog ik 80 kg. Ik snap precies wat je bedoeld dat je je fitter voelt en sterker, zo voel ik mij nu ook, haha! Leuk artikel!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt echt super zwaar, maar wel heel erg goed dat je er zo mee bezig bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent prachtig! Wat goed dat je zo veel aan het sporten bent, en ik vind je sportoutfits ook erg leuk. Leuk om te lezen wat je allemaal aan sport doet, yay voor hardlopen haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super interessant om te lezen! Ik wil ook fit worden, maar hou echt niet van sporten hihi! Opzich haal ik hier wel inspiratie uit.. Ik wil graag thuis sporten :)
    Misschien is het een leuk idee om iets over je eetpatroon te schrijven?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk artikel Denise! GRIT lijkt me heel fijn, ik heb een tijdje terug een GRIT/High intense groepstraining gedaan, beviel echt goed! Heel erg goed dat je zoveel sport, ik zou het ook graag willen voor meer spieren en kracht, vooral in mijn armen. Je ziet er echt heel erg goed uit Denise, knap van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Yeeeeuh! Vet goed! Je hebt echt een mooi lichaam, heerlijk dat je 4 dagen per week sport!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aah wat een handig artikel! Je sportoutfits zijn echt zo leuk. En wat goed dat je zo veel aan sport doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke outfits zijn het en super dat je nog steeds zo actief bezig bent! xx

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.